Essentiel Antwerp lanceert platform voor vintage-artikelen
© Essentiel Antwerp

Essentiel Antwerp lanceert platform voor vintage-artikelen

Leestijd: 1 min

Vanaf 1 september 2022 kunnen Essentiel Antwerp-liefhebbers hun vorige collectieschatten een tweede kans geven om ze te laten herleven en tegelijk hun garderobe verantwoord op te frissen. Het Belgische label lanceert een nieuw platform: RE-SSENTIEL.

/

Essentiel Antwerp lanceert een tool waarbij klanten hun oude stuks kunnen verkopen online. Die werkt heel eenvoudig: na selectie van het item of de items die de verkoper wenst te verkopen krijgen ze er een bod voor. Vervolgens sturen ze de items gratis op naar het label waarna het gecontroleerd wordt. Tot slot krijgen ze een voucher die ze kunnen besteden op de essentiel-antwerp.com, in de Belgische winkels of op re-ssentiel.com. Beschrijvingen van de stuks, foto’s of gesprekken met potentiële verkopers zijn niet nodig.

Lees ook: Wheel of Care: de Robin Hoods onder de thuisverzorging

“Ik vind altijd inspiratie in vintage en kringloopwinkels en mijn kast is gevuld met pre-loved items”, vertelt vertelt Inge Onsea (Co-founder & Creative Director, Essentiel Antwerp). Onze kleding is ontworpen om lang mee te gaan. Ik vind het fantastisch dat Essentiel Antwerp-stukken een kans krijgen om te herleven en dat we deze service aan onze klanten kunnen aanbieden. Het maakt het ontwerpen echt dubbel zo leuk.”

/

Even goed als eerstehands

Het label is langs de andere kant blij om een tweedehandsaanbod voor te stellen aan nieuwe of bestaande klanten. “Zij kunnen zo pre-loved stukken bezitten en geven hen meer verhalen te vertellen. Alle artikelen op het tweedehands platform worden met speciale zorg gecontroleerd en verkeren in perfecte staat, na te zijn opgeknapt indien nodig. Klanten zullen hun gekochte items ontvangen in een identieke ervaring als voor onze eerstehands collecties.”

Lees ook: Stella McCartney brengt een huidverzorgingslijn uit

Margo Verhasselt De artikels van >

Heeft nooit iets met geometrische vormen gehad tot ze naar de Brusselse binnenstad verhuisde en maakt nu meer reclame voor de hoofdstad dan pakweg de toeristische dienst. Zegt verdomd veel 'it is what it is' voor iemand die niet echt een idee heeft van wat ze doet, tenzij op het gebied van lifestyletrends dan. Altijd te vinden voor een vroege apero met een gezellige babbel op een nog toffer terras.

Tags: Essentiel Antwerp.