Emporio Armani x Our Legacy, een verrassende samenwerking
© Mark Borthwick

Emporio Armani x Our Legacy, een verrassende samenwerking

Leestijd: 1 min

In de nieuwe collectie van Emporio Armani x Our Legacy (te koop vanaf 17 november 2023) staan katten centraal, die de unieke esthetiek van beide merken combineren.

/

Katten hebben lang rondgeslenterd in de gangen van Giorgio Armani’s Milanese woning Via Borgonuovo. Hun soepele, elegante bewegingen en ietwat afstandelijke houding lijken een treffende echo van het imperium dat de ontwerper – letterlijk en figuurlijk – op poten zette in mode en design. De designer werd dan ook veelvuldig op foto vastgelegd met een van zijn vele viervoeters, zie de foto hieronder.

Getty Images

Nu onthult het Italiaanse merk een verrassende samenwerking met het Zweedse modelabel Our Legacy.

Het geliefde dier van de heer Armani komt terug op volumineuze shirts en stropdassen – en in een film geanimeerd door Gustaf Holtenäs – en maakt deel uit van een grotere collectie die de verschillende stijlen van de twee merken combineert in een capsulegarderobe voor zowel mannen als vrouwen.

Emporio Armani x Our Legacy

De samenwerking maakt deel uit van Our Legacy Work Shop, een onderdeel van het label dat gebruik maakt van deadstock en gerecyclede kleding. Het project heeft de titel ‘Emporio Armani Our Legacy Work Shop’ en de twee merken werkten samen aan de “inspiratie, samenstelling en uitvoering van de collectie… wat resulteert in een samengevoegde wereld, een mix van oud en nieuw, herwerkte maar onmiskenbare silhouetten.”

Emporio Armani x Our Legacy

Mark Borthwick

Emporio Armani x Our Legacy

Mark Borthwick

Zo worden in de items de nonchalante, op vintage geïnspireerde silhouetten van Our Legacy gecombineerd – of het nu gaat om een oversized suède pilotenjack met teddy-kleur, jacquard gilet of slouchy geruite overhemden – met kenmerken van Emporio Armani. Denk daarbij aan tailoring tot baretten en zonnebrillen versierd met het adelaarsmotief.

Textuur speelt eveneens een belangrijk rol, gaande van ribfluweel, gekleurd leer, denim tot zware jersey, steevast bedrukt met kattenmotieven.

De campagnebeelden zijn van de hand van de Britse kunstenaar Mark Borthwick, die de collectie vastlegde in een reeks zonverlichte straatbeelden. De collectie is te koop vanaf 17 november 2023 en is verkrijgbaar in de winkels en webshop van Our Legacy, Dover Street Market (Londen, Ginza, New York, Los Angeles en Beijing) en op de e-shop van de conceptstore.

Lees ook: De varsityjas gaan we deze herfst/winter veel zien & Dit zijn de sneakers die iedereen nu wil dragen.

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.