De collab waarvan we al lang dromen: Acne Studios X Fjällräven

door Aurélie Boffé
acnestudios_marieclaire
©Pers

Een nieuwe, hippe samenwerking tussen Zweedse modegiganten Acne Studios en Fjällräven is in het zicht. Acne Studios is het eerste merk dat van Fjällräven de toestemming krijgt om klassieke stukken zoals de Expedition Down jas en Kånken rugzak te vertegenwoordigen in haar eigen collectie, en terecht!

Exclusieve samenwerking

Acne Studios is al jaren fan van Fjällräven. Als je Zweeds bent, groei je zowat op met het outdoor kledingmerk en dat schept een speciale band. Het was voor hen dan ook een eer om samen te werken met Fjällräven, waarvan het functionele design kenmerkend is voor de Zweedse cultuur. Bij Fjällräven zelf waren ze heel nieuwsgierig en geflatteerd door deze aanvraag, ze hadden tenslotte nog nooit eerder samengewerkt met een ander kledingmerk. De exclusieve collectie die gegroeid is uit deze collaboratie komt uit op 6 september.

We willen onze liefde voor Fjällräven delen met de rest van de wereld

De collectie

Elk stuk werd geselecteerd door Jonny Johansson, Acne Studios Creative Director, en helemaal ontleed. De belangrijkste kenmerken werden behouden om een unieke combinatie van twee werelden te maken. De klassieke en functionele designs van Fjällräven worden gecombineerd met nieuwe details van Acne Studios zoals felle kleuren en oversized zakken. Ook de Kånken rugzak krijgt drie nieuwe dimensies. Een versie van de legendarische rugzak, een nieuwe messenger bag en een clutch zullen begin september verkrijgbaar zijn in de Acne Studios winkels en op acnestudios.com. Verder komt nog een nieuwe tshirt uit, een reeks kleurrijke petten en een camouflage slaapzak.

Het resultaat is een unieke collectie die de tijdloze functionaliteit van Fjällräven en de artistieke benadering van Acne Studios belichaamt, terwijl er iets compleet nieuws gecreëerd wordt.

Acne Studios

Pers

 

De kledingstukken zijn bedrukt met een tekstje die de relatie tussen Acne Studios en Fjällräven verder uitlegt. De twee merken wisselen ook hun lettertype uit om een nieuwe collectieve branding te creëren. Zo uiten ze hun waardering voor elkaar en willen ze hun Swedishness trots met de wereld delen.

Trending: De ultieme luipaardprint shopping: nu al de wintertrend van 2018

| | | |
Tags: Acne studios, Collab, Fjällräven.

Elders op het web

Op andere sites van Editions Ventures