Dankzij Moose Knuckles krijg je de altijd uitverkochte Telfar-tas in handen
© MCB

Dankzij Moose Knuckles krijg je de altijd uitverkochte Telfar-tas in handen

Leestijd: 1 min

De extreem exclusieve Birkin van Hermès krijg je anno 2021 sneller in handen dan de betaalbare Telfar-tas met groot TC-logo. Het populaire design is altijd uitverkocht, maar dankzij een samenwerking met Moose Knuckles maak je toch kans.

/

In een wereld vol onzekerheden, is er toch minstens één zekerheid: het is haast onmogelijk om een handtas van het merk Telfar te kopen. De vegan leren (nepleder welteverstaan) tas wordt ook wel de ‘Bushwick Birkin’ genoemd naar de gelijknamige peperdure tas van luxehuis Hermès en de ietwat arme maar creatieve wijk Bushwick in New York.

Afhankelijk van de maat kost een tas van Telfar tussen de € 130 en € 280. Telkens als de tassen opnieuw in stock zijn op de webshop zijn alle exemplaren na enkele minuten uitverkocht. Daarna worden ze doorverkocht op sites zoals Grailed voor € 700 en meer. De man achter het merk, Telfar Clemens, heeft nu de handen in elkaar geslagen met het Canadese luxe outerwear merk Moose Knuckles.

Lees ook: Waarom de handtassen van Telfar altijd uitverkocht zijn.

Moose Knuckles & TELFAR

Moose Knuckles & TELFAR

/

Moose Knuckles en Telfar

De merken creëerden samen een 17-delige collectie die onder andere bestaat uit een bomber set met bijpassende skibroek, een peacoat, een hoodie en een sweater. De stuks zijn bijna allemaal wit of zwart en het iconische Telfar monogram zien we in bepaalde items terug op een innovatieve manier verwerkt in de nylon stof.

En geen paniek, want er zijn dus ook handtassen. Moose Knuckles x Telfar pakken uit met een gelimiteerde Puff-Telfar Shopper: de klassieke Medium Shopper met het originele in reliëf aangebrachte ‘TC’-logo. De twee labels introduceren ook de Large Shopper, met all-over puzzelstuk monogram.

“Werken met een van de meest vooruitstrevende ontwerpers in de industrie is een droom die werkelijkheid is geworden. Door Moose Knuckles met de iconische ontwerpen van Telfar te combineren, ontwikkelden we iets compleet nieuws en tijdloos dat onze beide gemeenschappen zullen waarderen”, aldus Dominique Lagleva, Vice President, Global Marketing bij Moose Knuckles.

De samenwerking is de koop op de website van Moose Knuckles en op die van Telfar

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.