Estée Lauder Companies doet elk jaar trouw mee aan de actie tegen borstkanker. Evelyn H. Lauder leed zelf aan borstkanker en was aangedaan door het gebrek aan bewustzijn, financiering en middelen om de ziekte aan te pakken. Daarom riep ze de Pink Ribbon actie in leven. Op deze 25ste verjaardag van de campagne brengt Estée Lauder een eerbetoon aan Evelyn en haar baanbrekende visie door met vijf verschillende merken van het huis geld in te zamelen voor dit nobele doel.
Ook Yon-ka ondersteunt onze borsten en kiest ervoor om zich op lange termijn te engageren in de strijd tegen borstkanker. Gedurende heel de maand oktober schenkt het merk 1 euro aan de vereniging Le Cancer du Sein, Parlons-en! per verkocht exemplaar van de Crème Pamplemousse, Phyto 58 en Vital Defense.
RainPharma brengt in samenwerking met Think Pink een handcrème uit waarvan de opbrengst integraal naar de nationale borstkankercampagne gaat. Tegelijk vraagt RainPharma zo meer aandacht voor het gebruik van natuurlijke ingrediënten in huidverzorging.
Campagneweetjes
25 jaar Pink Ribbon, dat is 25 jaar een paar grote en vele kleine stapjes vooruit. De weg is nog lang, maar toch is er al een hoop verwezenlijkt sinds de start van de campagne. Intussen kunnen we namelijk stellen dat…
… het roze lintje nu symbool staat voor borstgezondheid.
… er al meer dan 70 miljoen dollar opgehaald is voor internationaal onderzoek, voorlichting en medische diensten.
… de fondsen 225 beurzen voor medisch onderzoek financierden (56 miljoen dollar van het totale opgehaalde bedrag), goed voor 1.120.000 uur onderzoek.
… er vooruitgang wordt geboekt en het onderzoek naar borstkanker is opgedreven, wat levens redt en zowel de zorg als de levenskwaliteit verbetert.
… er wereldwijd al 150 miljoen roze lintjes zijn uitgedeeld in de winkels van de deelnemende merken.
… National Mammography Day elk jaar plaatsvindt op de derde vrijdag van oktober.
… de campagne steeds verder uitbreidt en nu actief is in meer dan 70 landen en gesteund wordt door meer dan 60 borstkankerverenigingen uit de hele wereld.
… wereldwijd 46.000 medewerkers zich inzetten voor de campagne. Ook 15 iconische merken helpen mee om geld in te zamelen.
… de campagne dit jaar haar grootste uitdaging ooit aangaat om in één jaar 8 miljoen euro in te zamelen!
Deze beautyproducten helpen een handje mee.