Bij de catwalklook van Issey Miyake was het opzet een transparante huid, dun zoals die van een baby. Bij Christian Wijnants, een dubbele, ultrarechte eyeliner in brons, zo dun dat je hem bijna niet ziet. Subtiel is het codewoord bij beide looks. Kijk maar mee naar het backstage fotoverslag.
De zones waar blauwe of paarse onderliggende aders zichtbaar zijn, werden voor de make-up van de Issey Miyake show extra aangezet: onder de ogen en aan de slapen wordt een lichtblauwe of lavendelkleurige schijn aangebracht, alsof er koel licht op de huid reflecteert. De natuurlijke kleuren die in het gezicht voorkomen, worden geaccentueerd en die zijn bij elk model anders. Ook de blos op de wangen wordt benadrukt, met als resultaat dat de modellen er gezond, stralend en hypernatuurlijk uitzien. Mascara wordt niet gebruikt, de wimpers worden enkel gekruld. Ook de wenkbrauwen worden enkel daar waar het echt nodig is wat opgevuld.
Bij Christian Wijnants zorgde Inge Grognard voor de make-up. “Een mooie huid is bij Wijnants belangrijk”, aldus Inge, “met enkele frisse highlights. De make-up is altijd afgestemd op de collectie. Dit keer iets geraffineerder en vrouwelijker dan anders. Een dubbele, grafische eyeliner in een roestkleur wordt onder en op het ooglid gezet. Ultrarecht – met het liniaal bij de hand, of een recht wattenstaafje in dit geval – en zeer dun zodat het amper opvalt. Het is flatterend bij ieder oog.”