We zagen de Gabrielle tas voor het eerst tijdens de show van de Chanel lente/zomer 2017 collectie. In lijn met het futuristische thema van de collectie liet Karl Lagerfeld zich voor de vorm van de tas inspireren door augmented reality brillen. Daarnaast vond Lagerfeld, net als Gabrielle Chanel, ook inspiratie bij mannenaccessoires, in dit geval bij de verrekijkertas.
De tas is licht en soepel en heeft een verstevigde bodem die zorgt voor extra stabiliteit waardoor je er makkelijk je spullen in zult terugvinden. Haar ergonomische vorm zorgt voor extra draagcomfort en dankzij de verstelbare riem kun je ze op verschillende manieren dragen. De tas komt in verschillende kleuren en in drie verschillende formaten: een rugzak, een grote shopper en een kleine tas. De Gabrielle past zich dus aan aan elke stijl, situatie of stemming.
De reclamecampagne, die gefotografeerd werd door Karl Lagerfeld, bevat dit maal niet één, maar vier bekende gezichten. Naast merkambassadeurs Kristen Stewart, Caroline de Maigret en Pharrell Williams zal ook model en goede vriendin van Lagerfeld Cara Delevigne de tas promoten. De campagne wordt gelanceerd op 3 april.
Hier alvast enkele beelden om bij weg te dromen: