WE Fashion ss20 kickoff
We Fashion bevestigt met hun nieuwe zomercollectie nog maar eens dat ze hun prominente plaatsje in de mode-industrie dubbel en dik verdienen, want die is er namelijk weer boenk op!
Womenswear
Zwierige plissérokken, empowering lady boss suits, vrolijke bloemenprints, neon- en pastelkleuren… Name it and they got it. Combinability is een sleutelwoord in deze collectie. Dit seizoen laten felle neonkleuren zich moeiteloos combineren met donkerblauw of beige. Maar bij WE streven ze naar meer: het is de bedoeling dat je de stuks ook volgende seizoenen nog kan combineren met upcoming trends. De CEO van het succesvolle modebedrijf benadrukte dat duurzaamheid heel belangrijk is bij WE Fashion. Het is dus ook de bedoeling dat de kleding die je bij hen kan shoppen voor langere tijd meegaat:
“Bij WE Fashion doen we niet echt aan fast fashion. Wij richten ons op kwalitatieve producten die 2 of 3 seizoenen mee moeten gaan, niet alleen qua kwaliteit maar ook in modiciteit. We springen niet op die hele korte trendjes die drie maanden hot zijn en dan weer uit, dat past ook niet bij ons merk, bij onze uitstraling. Daarom zijn we blij dat die duurzaamheidsgedachte in opgang is omdat wij voor middellange termijn goede producten leveren qua kwaliteit. Daarmee denken we dat we goed gepositioneerd zijn”, aldus Joris Aperghis.
For him
De mannencollectie kunnen we het best beschrijven als ‘comfort through technology‘. WE Fashion staat gekend om haar smartwear. De ontwerpers wilden de nieuwe zomercollectie naar een hoger niveau tillen. En zo gezegd zo gedaan, want in deze collectie gaat smartwear hand in hand met high fashion. De gebruikte stofjes zijn onder andere breathable, extreem stretchy en kreukbestendig. Voor de mannencollectie van die seizoen mag je qua kleur een minimalistisch, rustig, Scandinavisch kleurenpalet verwachten. Dit houdt de practical clothing toch kalm en modern.
Kidscollectie
Ook de kindercollectie bevat voor ieder wat wils. Zowel voor het typisch Nederlandse meisje dat van roze en streepjes houdt als de kleine zus die opkijkt naar haar oudere zus zitten er leuke stuks in de collectie. Voor de jongens is er geen gebrek aan coole prints: streepjes in felle kleuren, tropische printjes of een legerprint met of zonder flashy oranje detail, het zit er allemaal in. En hoewel zwart tot enkele jaren geleden een echte no-go was voor kinderen bij WE, vind je het in deze collectie hier en daar toch terug. De nieuwe zomerlijn bevat ook een capsulecollectie in samenwerking met kinderkledingmerk Salty Dog.
Sustainability
“Kleding is emotie en mensen zoeken voor een stukje naar bevestiging in de ratio van iets wat ze emotioneel al voelen”, verwoorde Joris Aperghis poëtisch. Daarom focussen ze bij WE in hun kleding vooral op emotie oproepen bij de klant. Om dit te kunnen blijven doen in de toekomst streeft WE Fashion een duurzame, gezonde bedrijfsvoering en stabiele business na waarbij een totaal merkgevoel en goede service centraal staan. Een ander belangrijk aspect binnen het bedrijf is sustainability.
Hoewel ecologisch geproduceerde kleding voor veel mensen nog geen reden is om een item te kopen volgens de CEO van WE, doen ze bij WE Fashion wel hard hun best om op een milieuvriendelijke en duurzame manier te produceren. Momenteel is ongeveer 65% van de kleding die ze op de markt brengen gemaakt van ‘better cotton‘, ofwel milieuvriendelijk katoen. Tegen 2021 mikken ze op 100%.
“Het is vooral een kwestie van je leveranciers en hele productieketen mee in dat verhaal te krijgen. Maar dat is tegenwoordig zo’n algemene trend geworden, dat ook zij daarin wel mee zijn. Onze leveranciers weten ook dat als zij geen duurzaam katoen aanbieden, zij vanaf 2021 niet meer mogen leveren aan ons. Dat hebben wij gewoon als voorwaarde gesteld. Dat maakt het ook makkelijker voor de klant. Zij kunnen dan met een gerust hart bij WE en kunnen erop vertrouwen dat alles wat ze bij ons shoppen goed gemaakt is: met aandacht voor het milieu en de mensen die het produceerde.”
Modeshow
Na de collectievoorstelling volgde nog een indrukwekkende modeshow. Te gekke outfits, felblauw aangezette ogen, een mysterieus deuntje en de modellen waren klaar om de catwalk te veroveren. Uiteraard moest ook die kidscollectie getoond worden tijdens de modeshow. Daarvoor riepen ze bij WE Fashion de hulp in van 3 jonge modelletjes die de show stalen. Adorable!
Het was vorig jaar al helemaal opnieuw hot and happening maar ook dit seizoen spotte we het op de catwalk: ton sur ton. Een volledig zwarte outfit is van alle tijden en je doet er nooit iets mis mee. En vorige zomer zagen we ook al geregeld iemand zich aan een romantischere witte variant van deze look wagen. Mag het wat gedurfder? Ga dan voor een volledig monochrome look in het kanariegeel, muntgroen, of voor een combinatie van verschillende tinten roos. Ton sur ton doet je er niet alleen effortlessly chic uitzien, het doet je overigens langer én slanker lijken. Wie wil dat nu niet?
Verder zagen we ook beige combo’s die een safari-achtig gevoel opriepen. Wat betreft de schoenen was er nog iets wat opviel, want naast de sneakers, espadrilles en sandalen met plateauzolen, maakte nog een oude bekende terugkeer. Sokken in sandalen, ja zelfs witte. Ook qua hoofddeksels mag er dit seizoen weer heel veel: petjes, vissershoedjes, zonnekleppen of pimp jij je outfit liever een zijden sjaaltje? Very Grace Kelly.
Wil jij deze zomer volledig on trend zijn? Lees dan zeker ook de 7 modetrends van 2020 ontrafeld en wie weet kan je ze misschien deze vrijdag al shoppen op de sample sale van Samsøe Samsøe.