Op sociale media lijkt het alsof iedereen een perfect leven leidt en elke dag #flawless uit bed stapt. Diesel wil met zijn herfst-winter 2017/18 campagne ingaan tegen dat streven naar perfectie. Go With The Flaw, want uniek zijn is toch veel beter dan (al snel saaie) perfectie.
Nicola Formichetti, artistiek directeur van Diesel, moedigt mensen aan om van hun imperfecties iets positiefs te maken: “Verander de manier waarop je naar de dingen kijkt zodat het negatieve iets positiefs wordt en overwin zo je angsten.” Dus, ben je een laatkomer? Dan maak je altijd een opvallende entrée. Lui? Dan verspil je geen energie. Slechte danser? Je wordt zo een hit op YouTube.
Diesel nam alvast het goede voorbeeld en verwijderde – al dan niet in navolging van Taylor Swift, die recent hetzelfde deed voor de lancering van haar nieuwe album Reputation – op 5 september alle foto’s van hun Instagramprofiel om met een schone, weliswaar imperfecte, lei te beginnen.
Bij zo’n statement hoort natuurlijk ook een knaller van een campagnevideo. Daarvoor deed Diesel een beroep op de Franse filmmaker François Rousselet, onder andere bekend van videoclips van Snoop Dogg, Madonna en The Rolling Stones. In de video horen we Edith Piaf, toepasselijk, Non, je ne regrette rien, zingen terwijl de uniek cast (hallo beugelbekkie, unibrow en lui oog) gewone, en soms oncomfortabele, situaties uit het alledaagse leven omarmt.
De Diesel herfst-winter 2017/18 collectie is beschikbaar in de Dieselwinkels en online via www.diesel.com.