Lois Jeans viert 60ste verjaardag met een eerste modeshow in Italië
©

Lois Jeans viert 60ste verjaardag met een eerste modeshow in Italië

Leestijd: 1 min

Het Spaanse merk Lois Jeans maakt al precies zestig jaar lang iconische denim. Om die heugelijke gebeurtenis te vieren, stelde het label haar nieuwe lente-zomercollectie 'Porto di Como' voor met een allereerste modeshow in Italië. Dit wil je weten over het feestelijke defilé en show. 

/

Geboren in de sixties, maakte Lois Jeans in de jaren zeventig en tachtig wereldwijd naam als een van de eerste merken die de flared jeans op de markt introduceerde. In die tijd verkocht het merk 15 miljoen jeansbroeken en samen met de twee andere L’en, Levi’s en Lee Cooper, was het label van de Spaanse familie Sáez Merino oppermachtig.

Dat Lois Jeans zestig jaar later nog steeds de denimtrends bepaalt, verdient een feestje waar wij mochten bij zijn.

60 jaar Lois Jeans in Italië

De huidige en tevens creatief directeur van het merk Arthur van Rongen besloot samen met zijn partner om de verjaardag van Lois Jeans te vieren met een allereerste modeshow in Italië. Lois nam de historische locatie van Acqua di Bianchi in het pittoreske dorpje Taceno, nabij het Comomeer, over met een hommage aan de Italiaanse muziek en het Italiaanse erfgoed. op het domein van de mineraalwaterbron van Aqua di Bianchi nodigden ze 350 internationale gasten uit om te midden van weelderige bomen en bloemrijke weilanden te genieten van lokale specialiteiten én een imposante modeshow.

Lees ook: Hoe de klomp uitgroeide tot de schoen van de zomer.

De nieuwe collectie ‘Porto di Como’ voor de lente en zomer van 2023 is geïnspireerd op de betoverende ambiance van het Comomeer. Een kleurenpalet van witte, blauwe en lichtgele tinten vloeien samen met frisse oranje details. Als vanzelfsprekend stond denim centraal in de collectie, waarbij two-pieces, jacquardpatronen en nineties pasvormen met lage tailles een dosis coolness toevoegen waar Lois al sinds 1962 bekend om staat. Het is deze sterke geschiedenis die de ontwerpers ertoe bracht om de zestigste verjaardag te vieren door iconische stijlen uit het verleden opnieuw uit te vinden en los te gaan qua prints die het rijke erfgoed weerspiegelen.

De zestigste verjaardag van Lois kwam samen in de finale waarin de modellen samen op de catwalk liepen op het iconische nummer Take A Chance On Me van ABBA, die het merk sponsorde in de week voordat ze het Eurovisie Songfestival wonnen in 1974. Verschillende oud-Lois-muzen van de voorbije jaren, zoals de Nederlandse iconen Rianne ten Haken en Ton Heukels en Lois-campagnegezichten Nour Lwasi, Jena Goldsack en Robin Hölzken, liepen mee tijden de show.

We sloten de avond af met een magisch diner in openlucht. Grazie Lois Jeans!

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.

Tags: Lois jeans.