Micro-stores, curators, mid market sweet spot,… zijn slechts een aantal van de termen waarmee CEO Noëmie Haverals jongleert wanneer ze Avail voorstelt, maar het concept is eenvoudig: iedereen met een voorliefde voor mode kan een ‘curator’ worden op Avail, dan kan je een eigen ‘micro-store’ openen door te scrollen door looks en kledij om er je etalage mee te vullen. Consumenten of andere curators kunnen op hun beurt dan weer ‘window shoppen’ bij jou of overgaan tot echt kopen. In dat laatste geval krijgt de curator een procentje commissie.
To avail betekent letterlijk begeleiden, en Avail.store wil je graag leiden naar opkomende merken die je anders – in het overaanbod fashion – nooit ontdekt zou hebben.
Thank Avail later!
P.S. Marie Claire heeft ook een eigen micro-store!
Curators zijn the new influencers
De eerste Avail curators zijn inspirerende vrouwen over de grenzen heen. Voor België zijn dat profielen zoals Justine Kegels (interieur architect), Lola Haro (DJ), Laura Praet (art director), Farah El Bastani (stylist), Elena Vasilieva (creative director/photograaf) en Liz Pinto e Melo (model).
Voir cette publication sur Instagram
Midsegment modemerken zijn de nieuwe it labels
Avail slaagde er al in meer dan 30 opkomende modelabels te strikken. Het gaat onder andere over de Belgische merken NONA en NO/AN, het Nederlandse merk The Five, de Britse merken Essen, House of Sunny, Paper London, Georgia Hardinge, De La Vali en de Spaanse merken Studio Fantastique en Berta Cabestany.
Voir cette publication sur Instagram
Nu is het aan jou. Mogen wij straks in jouw microstore neuzen?