Pharrell Williams – muzikant, producer en sinds 2016 mede-eigenaar van het Nederlandse jeansmerk G-Star RAW – bracht voor de herfst-wintercampagne 2017/18 van G-Star een diverse groep inspirerende individuen bij elkaar om diversiteit en authenticiteit aan te moedigen. De campagne bewijst dat iedereen zich een bepaald kledingstuk eigen kan maken, ongeacht zijn of haar uiterlijk of achtergrond.
“In deze campagne hebben we doelbewust gekozen voor uitgesproken individuen met gevoel voor stijl”, legt Pharrell uit. “Toen deze getalenteerde groep mensen bij elkaar kwam, ontstond er een geweldige energie. Onze verschillen brachten ons juist bij elkaar.”
Die uitgesproken individuen zijn onder andere Connor Newal, Schots acteur en activist, Lennon Gallagher, model en zoon van Oasis-zanger Liam Gallagher, en Adwoa Aboah, model en oprichtster van het multimediaplatform Gurls Talk. Uiteraard is Pharrell zelf ook te zien in de campagne.
“De boodschap van de campagne – jezelf durven zijn en tolerant zijn naar de mensen om je heen – is me op het lijf geschreven”, aldus Adwoa Aboah.
Nog een ster die in de campagne te zien is, is de iconische G-Star Elwood Jeans. Deze jeans, die in 1996 geboren werd, is de eerste ooit die werd gemaakt aan de hand van de 3D-methode. Bij deze methode wordt de jeans niet langer gemaakt op basis van een plat patroon, maar wordt hij rond het lichaam gecreëerd. Doordat de innoverende broek er op elk lichaam uniek uitziet, is hij een symbool van individualiteit.
De G-Star Elwood jeans is dit najaar verkrijgbaar in nieuwe kleuren en met nieuwe prints in de G-Starwinkels en online via www.g-star.com.