Vans viert verjaardag met iconische Vans-fans

Vans

Vans viert dit jaar zijn vijftigste verjaardag. Het eigenzinnige Amerikaanse label vond dit het uitgelezen moment om een ode te brengen aan de cultschoen Sk8-Hi. Hiervoor neemt ze een reeks legendarische persoonlijkheden als uithangbord van de nieuwe collectie Sk8-Hi Lente ’16. Het zijn stuk voor stuk gezichten die een uitgesproken band hebben met Vans.

Vans

De Sk8-Hi ligt aan de basis van Vans’ veelbesproken geschiedenis en wordt door velen bewonderd voor zijn tijdloze eenvoud en draagbaarheid binnen uiteenlopende scenes. De Sk8-Hi werd in 1978 voor het eerst op straat gespot. De introductie betekende een mijlpaal in de sneakerwereld: het was de eerste hoge skateboardschoen die voor en door skaters werd ontworpen. De cultschoen maakte sindsdien zijn weg in de actiesportwereld en werd warm onthaald door de muziek- mode- en kunstwereld.

Vans

De gezichten van Vans’ lentecampagne zijn niemand minder dan skateboardlegende Steve Caballero, Grammy genomineerd artiest Syd The Kid, Vans skater Lizzie Armanto, punkrockicoon Henry Rollins, gevierd artiest en animator Jay Howell, internationale model Natalie Westling en professioneel surfer Wade Goodall, ook lid van het Vans-team. Samen staan deze iconische persoonlijkheden voor het rijke erfgoed van de Sk8-Hi-en de evolutie van Vans.

Vans

Het merk staat bekend voor zijn voorliefde voor atypische sporten en cult scenes. De iconische boegbeelden die Vans in de arm neemt vertellen samen het verhaal van de sneaker en zijn invloed op creatieve expressie. De lentecampagne legt op kunstzinnige wijze intieme momenten vast met elke ambassadeur en zijn verbondenheid met de Sk8-Hi. De laid-back attitude van Zuid-Californië is nog steeds prominent aanwezig in het DNA van Vans. De Sk8-Hi is een stijl die elk seizoen een inspiratie blijft voor nieuwe ontwerpen en vernieuwde uitvoeringen.

Je vindt Vans Sk8-Hi’s in de Vans pilot stores, verschillende verkooppunten of online.

| | | |
Tags: Mode, Schoenen, Sneakers, Vans, Verjaardag.