Onze online beauty editor selecteert de nieuwigheden die je moet kennen
© Dior/MCB

Onze online beauty editor selecteert de nieuwigheden die je moet kennen

Door Kim De Craene
Leestijd: 4 min

No poo gemaakt van ayurvedische kruiden, parfums geïnspireerd op kristallen en een gym waar je het woord bikini body niet mag gebruiken: deze beautymerken, -producten en -plekken die nieuw zijn in ons land vielen ons deze maand op.

/

Delbôve x Paolina

Het Belgische en natuurlijke cosmeticamerk Delbôve slaat de handen in elkaar met het Brusselse kledinglabel Paolina, gekend voor zijn ethische en kleurrijke overhemden. Samen brengen ze personaliseerbare toilettassen uit, geïnspireerd op patchwork. De twee merken delen een gemeenschappelijke visie: het aanmoedigen van het ondernemerschap van Belgische vrouwen. En dit willen ze graag in de verf zetten met deze samenwerking.

De toilettassen worden ontworpen in het Brusselse atelier van Paolina en zijn gemaakt van kwaliteitsvolle stoffen uit hun laatste collectie. Vervolgens worden de bohemienachtige prints naast elkaar gelegd, gevoerd en doorstikt, waardoor de patchwork-spirit van het merk gewaarborgd blijft. Ze passen in een handtas of reistas of kunnen ook gebruikt worden als clutch. Afhankelijk van de beschikbare voorraad letters kunnen de tasjes op de website van Delbôve worden gepersonaliseerd.

Info: een limited edition tas kost € 120 en kan tot 31 maart 2022 besteld worden op pre-order basis via de website van Delbôve. Voor € 170 euro krijg je er een flesje Emulsion Sorcière (50 ml) bij, een drie-in-één verzorgingsproduct van Delbôve.

/

Ayurvedische Haar

Tijdens een ayurvedisch retreat in India leerde Alison Engels dat klassieke shampoos het natuurlijke reinigingsproces kunnen verstoren. Terug in België sloeg ze aan het experimenteren met ayurvedische kruiden en oeroude recepten uit India en had ze een Eureka-moment: haar no poo variant, gemaakt met ingrediënten als Indiase kruisbes en wasnoot, bleek een perfect alternatief voor chemische shampoos.

Engels bleef testen tot ze de perfecte verhouding had en creëerde handgemaakte en gezeefdrukte verpakkingen. De Als je haar maar goed zit-lijn bestaat uit twee mixen om het haar te reinigen, een ayurvedische droogshampoo en een natuurlijke twee-in-één, een zachte reiniger en conditioner.

Info: prijzen vanaf € 9,50, te koop via www.alsjehaarmaargoedzit.com en www.teintteint.com

/

Dior Addict

Dior herlanceert één van hun meest iconische producten, Dior Addict Lipstick, die beschouwd wordt als de eerste lipstick die ontworpen werd als een modeaccessoire. Hij krijgt dit voorjaar een make-over onder leiding van Peter Philips, de Belgische Creative & Image Director Make-up bij Dior. Het uitgangspunt? De lipstick nog kwalitatiever, diverser, modebewuster en natuurlijker maken. Philips en de wetenschappers van Dior bedachten een nieuwigheid op het gebied van formuleontwikkeling. Ze ontwikkelden een lipstick met een uitzonderlijke glans die voor 90 % uit natuurlijke ingrediënten bestaat en verrijkt is met verzorgende bloemenextracten.

Ook creëerden ze een nieuw assortiment van 40 kleuren, variërend van klassiekers tot nieuwe kleurcreaties, zoals 008 Dior 8, een trendy en intense baksteenrode tint. Dankzij het duurzame navulsysteem maakt Dior het mogelijk om naargelang de seizoenen te kiezen voor een klassieke, zwarte huls of voor een limited edition hoesje in Metallic Silver, Indigo Denim en Pink Cannage, geïnspireerd op de catwalkshows en couturecreaties van het huis. De lipsticks zijn dus niet alleen duurzaam maar ook fashionable.

Info: Dior Addict, € 44,10, shop it

/

Re.Charge

Een plek waar je in alle rust kan sporten in het midden van de drukte van Antwerpen, dat is het idee achter Re.Charge. Ideaal voor wie een hekel heeft aan traditionele, anonieme en harde fitness en wil sporten in een zachte en rustgevende omgeving. Op het lessenrooster staan groepslessen (o.a. yoga, pilates, dansen en cardio, het niveau van intensiteit kies je zelf), begeleid fitnessen, personal training en voedingsbegeleding.

Oprichtster Gudrun Hespel noemt Re.Charge de eerste bodypositive gym in België, het woord bikini body wil ze er niet horen. In de bar – met zicht op de Schelde, de gym is gelokaliseerd op het bruisende Eilandje – focust men op plantaardige, ecologische en gezonde drankjes en snacks, in de shop vind je selfcareproducten. Op de planning staan ook nog workshops en retreats.

Info: Re.Charge, Kattendijkdok-Westkaai 92, Antwerpen, www.recharge.be

/

J’emme

J’emme, een samentrekking van j’aime en gemme, is een nieuw, Belgisch parfummerk. Met de natuur als inspiratiebron, creëerde Julie Tinant vier unieke parfums die zowel vrouwen als mannen kunnen dragen. Elk parfum van J’emme is een compositie van essences en kristallen dat een antwoord biedt aan een bepaalde emotie en een specifieke behoefte. Au-delà des Nuages biedt rust en kalmeert, Après l’Aurore versterkt de eigenwaarde en het zelfvertrouwen, Lune Emoi herstelt het evenwicht en L’Espace d’un Instant bevordert de vitaliteit en geeft kracht en moed. Belgisch, natuurlijk en ethisch: graag meer van dat.

Info: de parfums van J’emme zijn verkrijgbaar via de webshop www.jemme.be, een flacon van 100 ml kost € 150 euro, voor de discovery box betaal je € 15.

/

Babé

Het Spaanse dermocosmetisch merk Babé bestaat sinds 1994 maar doet nu pas zijn intrede in België. Het merk werd opgericht door twee apothekers, met als doel eenvoudige, toegankelijke, veilige en doeltreffende dermocosmetica te brengen voor het hele gezin. De naam komt van de uitdrukking ‘va bé’, wat zoveel betekent als ‘het werkt’. Het gamma wordt opgedeeld in drie grote categorieën: Body, Pediatric en Facial. Hun jongste lancering is Super Fluid, een zonbeschermingslijn voor dagelijks gebruik met drie referenties: een getinte en een neutrale versie verrijkt met hyaluronzuur voor de normale en de droge huiden een matterende versie voor de vette of gemengde huid.

Info: Super Fluid Sunscreen SPF 50, Super Fluid Color Sunscreen SPF 50 en Super Fluid Mattifying Sunscreen SPF 50, € 20,95 voor 50 ml, verkrijgbaar in de (online) apotheek.

/

RectoVerso x Caudalie

Het Belgische sportlabel RectoVerso bundelt zijn krachten met het Franse beautymerk Caudalie. Met zijn verstevigende werking biedt het geroemde Vinosculpt gamma van Caudalie de perfecte aanvulling op elke sportroutine. En dat inspireerde het Franse merk om zijn liefhebbers van een exclusieve sportoutfit te voorzien. Voor de gelegenheid hult RectoVerso enkele van zijn evergreens in de nieuwe kleur ‘Roda’, een fruitige, wijnrode tint die verwijst naar de Franse wijngaarden van Bordeaux waar Caudalie is ontstaan. Het resultaat is een limited edition capsule die een performance sportbeha en bijhorende legging in dieprood omvat.

Info: Vinosculpt Lift & Firm Body Cream, € 29,90, sportbeha, € 95 en legging, € 165. Tot 30 april krijg je bij aankoop van een Vinosculpt Lift & Firm Body Cream een korting van 25% geldig in de webshop en flagshipstore van RectoVerso. De lichaamsbalsem met RectoVerso kortingscode is verkrijgbaar in de Caudalie SPA Boutique, via caudalie.com, of bij de deelnemende apotheken. 

Bij aankoop van een RectoVerso sportitem, ontvang je 25% korting op de Vinosculpt Hermodellerende Lichaamsbehandeling in de Caudalie SPA Boutiques in Brugge of Brussel. De RectoVerso x Caudalie capsule is verkrijgbaar in beperkte oplage in de flagship store van RectoVerso in Deinze en online via www.rectoversports.com

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.

Tags: Beauty.