De nieuwe trend ‘voice dating’ wint aan populariteit
© Shutterstock

De nieuwe trend ‘voice dating’ wint aan populariteit

Leestijd: 1 min

De zomer en liefde gaan meestal hand in hand. Maar deze zomer ging daten er nét iets anders aan toe. De dagen waarop we uren sms'jes naar elkaar stuurden, lijken steeds meer te verdwijnen. Kan je dan écht verliefd worden op basis van stem alleen? Absoluut! De nieuwe trend ‘voice dating’ zit in de lift.

/

Onderzoek toont aan dat meer dan de helft van de Vlamingen als een blok voor een stem alleen kan vallen. Datingplatform Meetic speelde hierop in en lanceerde deze zomer ‘Meetic Voice’. Een nieuwe audiofunctie waarmee je jezelf kan voorstellen via een voice memo op je profiel én je potentiële match via zijn/haar stem kan leren kennen. Vandaag deelt Meetic de statistieken die laten zien dat deze nieuwe trend aan populariteit wint.

Lees ook: Pink October: deze merken helpen mee aan de strijd tegen borstkanker

Uit ondervraging bij Meetic blijkt dat een stem bij het daten enorm belangrijk is. Meer dan de helft van de Vlaamse singles (58%) zou voor een stem alleen kunnen vallen. Sterker nog, bij 65% zou dit zelfs een totale afknapper kunnen zijn. Het delen van foto’s en interesses blijven in online dating van belang, maar we hunkeren toch steeds meer naar dat tikje extra om de persoon achter het digitale scherm te leren kennen.

/

Audiofuncties

Dating platform Meetic lanceerde deze zomer dan ook in Vlaanderen ”Meetic Voice”, een audiofunctie waarmee je een voice memo kan achterlaten op je profiel. . En de interesse in deze nieuwe functie was deze zomer duidelijk zichtbaar. De functie wordt het warmst onthaalt in Brussel. Al zien we bij de top 5 steden zien we minimaal een verdubbeling in het aantal voice memo’s in de Vlaamse steden. Bij de Antwerpse singles viel de Meetic Voice het meeste in de smaak. Daar zagen we een forse stijging van 2.754 in juli naar maar liefst 6.442 interacties in augustus. Het valt op dat de stem en ‘voice dating’ een belangrijk onderdeel is van het aangaan van een persoonlijke connectie.

Lees ook: 50% van Belgische meisjes voelt zich niet begrepen door politici

Margo Verhasselt De artikels van >

Heeft nooit iets met geometrische vormen gehad tot ze naar de Brusselse binnenstad verhuisde en maakt nu meer reclame voor de hoofdstad dan pakweg de toeristische dienst. Zegt verdomd veel 'it is what it is' voor iemand die niet echt een idee heeft van wat ze doet, tenzij op het gebied van lifestyletrends dan. Altijd te vinden voor een vroege apero met een gezellige babbel op een nog toffer terras.

Tags: Dating.