Crush of the Day: de perfecto’s van het Belgische Snobe

Snobe
©Pers

Nieuwe leuke merken ontdekken is fijn. Zeker wanneer het om Belgische merken gaat. Zo lieten wij onlangs ons oog vallen op de trendy en ecologische perfecto’s van Snobe. Dit is het verhaal achter het merk.

In de zomer van 2014 besloten de twee creatieve en gedreven zielen Mélissa Deffense en Paris Malungu een eigen label op te starten. Ze kozen de perfecto als product en gaven hun label de naam Snobe. Mélissa nam de communicatie en brand development voor haar rekening terwijl Paris zich ontfermde over design en creatie.

Mélissa en Paris gaan voor de volle 100% voor kwaliteit en unieke creaties en niet voor kwantiteit. De perfecto’s van Snobe worden dan ook gekenmerkt door kwaliteitsvol plantaardig gelooid leer en perfecte snits. Door de productie dicht bij huis te houden, die gebeurt namelijk deels in Brussel en deels in Luik en Italië, proberen ze hun steentje bij te dragen voor het milieu.

Snobe wist op enkele jaren tijd heel wat fans te vergaren. Daarom zijn Mélissa en Paris van plan om in het najaar van 2018 uit te breiden met een volledige prêt-à-portercollectie. Die zal net als de perfecto’s streetwear met couture combineren. Om in het oog te houden, dus!

Met de lente-zomer 2018-collectie brengt het duo een eerbetoon aan vrouwelijke mode-iconen. Zo is de perfecto met leer en satijn met luipaardprint opgedragen aan Anna Piaggi, de excentrieke hoofdredactrice van Vogue Italia die in 2012 overleed. De volledig witte perfecto is dan weer geïnspireerd op de bekende Franse modeblogster en illustratrice Garance Doré.

9Snobe
Snobe
1/9
Snobe
2/9
Snobe
3/9
Snobe
4/9
Snobe
5/9
Snobe
6/9
Snobe
7/9
Snobe
8/9
Snobe
9/9

De perfecto’s zijn beschikbaar via de webshop van het merk. Prijzen starten vanaf € 850. 

Tags: Made in Belgium, Perfecto, Snobe.

Elders op het web

Op andere sites van Editions Ventures