De eerste verpakkingsvrije cosmeticawinkel is een feit

marieclaire_lush_verpakking_winkel
©Instagram @Lushcosmetics

Wie Lush zegt, zegt kleurrijke bruisballen, shampoo bars en bijzondere badparels. Je kan een Lush-winkel meestal al van ver ruiken, en wie zich naar binnen laat verleiden, gaat zonder twijfel met een smeuïg scrubje naar huis.

Maar wist je dat Lush ook baanbrekend werk levert op het vlak van milieu-initiatieven? Er wordt niet alleen gewerkt met natuurlijke ingrediënten, het cosmeticabedrijf verzet zich krachtdadig tegen dierenproeven, en sterker nog: gaat ook al enige tijd de strijd aan tegen oververpakking.

Naakt

Hoe pak je zo’n strijd aanOnder het motto “more ocean, less plastic” ijvert Lush voor “naakte” producten, dat wil zeggen: verpakkingsvrij. Op dit moment is 40% van het aanbod naakt. Enkele creatieve innovaties zijn onder andere:

  • Verpakkingsvrije shampoo bar: jaarlijks worden hiermee bijna 6 miljoen plastic flessen bespaard.
  • Showergel in vaste vorm als alternatief voor gel in een plastic bus.

Milaan

In juni opende Lush zijn eerste Naked Shop in Milaan, Italië. Om deze zero waste-winkel kracht bij te zetten, lanceert Lush nieuwe Jelly Bombs in de vorm van zeeschildpadden. Elk jaar sterven er namelijk massa’s zeeschildpadden door plasticafval in de zee. Een symbolische bruisbal als het ware.

Lush

Instagram Lush Cosmetics

 

| | | |

Elders op het web

Op andere sites van Editions Ventures